Esittely

OPI ALPPIHIIHTOA HYVÄSSÄ SEURASSA

Alppijaos järjestää monipuolista valmennusta alppihiihdosta kiinnostuneille nuorille aloittelijasta kilpalaskijaan. Säännöllisiä harjoituksia järjestetään 2-5 kertaa viikossa, harrastajien tasosta ja kiinnostuksesta riippuen. Harjoittelua ei tehdä otsa rypyssä, vaan pyritään aina siihen, että lapsilla olisi myös hauskaa.

Vauhtijunnut: alppihiihtotaitoja kehittävät 8-14 vuotiaat:

• sopii lapsille ja nuorille jotka pärjäävät itsenäisesti rinteessä ja osaavat mennä yksin hissillä
  • opetus sisältää 8 opetuskertaa ryhmässä
  • vauhtijunnut opettelevat laskettelun tekniikka ja tutustuvat ratapujotteluun

Näistä saa lisätietoja Vauhtijunnut-sivuiltamme.

Ratajuniorit

Ratajuniorit osaavat jo alppihiihdon tekniikkaa ja ratalaskun perusteita. Ryhmässä perehdytään pujottelun ja suurpujottelun ratalaskutekniikan hienouksiin. Osa ryhmän junioreista käy myös alueellisissa kilpailuissa. Rataryhmistä saa lisätietoa Ratajuniorit-sivultamme

Kilparyhmä

Kilparyhmäläiset ovat laskeneet useita vuosia kilpaa ja kiertävät Keskisen Suomen Alue Cup ja kansallista Audi Cup kilpailuja aktiivisesti. Kilparyhmäläiset leireilevät alkusyksystä alkaen jäätikkö tai hallileireillä sekä kauden alettua kotimaassa erityisesti Tahkovuorella. Kilparyhmän viikonloput vierähtävät yleensä kilpailuissa tai harjoitusleireillä ja laskupäiviä kaudessa kertyy helposti lähes 100. Kilparyhmäläisiin voi tutustua kilparyhmän sivuilla.

FIS-ryhmä

FIS-ryhmään kuuluvat yli 18 vuotiaat nuoret. Heidän harjoittelu tapahtuu seuran harjoituksien lisäksi omatoimisesti kansallisten valmennusryhmien mukana.

Kilparyhmäläisiä Rukan ensilumenleirillä 2014